jueves, 27 de noviembre de 2008


IRAKASLEENTZAT AHOLKUAK





- Ikasleari entzuten jakitea

- Hitz egiteko denbora ematea eroso egoteko eta nahi duena benetan esan dezan

- Berba egiten duenean ez geldieraztea eta besteek geldiarazten ez ustea

- Banan banan galderak egitea eta beharrezkoak bakarrik

- Bere hizkuntza aldatzea korrika hitz egin ez dezan

- Esaldi labur eta errezak esatea

- "Hasi berriz", "ez apuratu", "hitz egin astiro" ez esatea tentsioa handitzen baitu


Noizbehinka begiratzea joko ez berbalak egitea...





UMEA LEHEN ETA BIGARREN HEZKUNTZAN



Adin honetan errepikapenak egiteaz gain, blokea ez daitezen forma berriak garatzen dituzte. Adibidez, irakurtzera badoa ez du ahots altuan irakurriko, zerbait eskatu behar badute besteen bati aginduko diete eskatzeko, beste umeak bera gehiago geldiarazten badu, ume horrekin hitz egitea saihestuko du...



Adin honetan, umearentzat garrantzitsua da onartuak izatea beste umeen moduan. Toteltzen duen umea taldetik bota dezakete eta ez onartua izan daiteke. Gainera, beste umeen bromei, iseki eta barreei aurre egin behar diete.


Umea lotsatu egiten da eta totela izanagatik ezberdin sentitzen da, horregatik, blokeatzea saihestea nahi izaten du, aurrez esandako sistemak erabilita.


Ume hauek, laguntza behar dute, pribatuan berba egitea eta zu bere irakaslea zarela janinarazte eta baita gelditzen bada ez zaizula axola, nola sentitzen den jakiteko hitz egin diezazula, zer pentsatzen duen eta zer duen gustoko. Horrela, gustora sentituko da eta irakasleak ulertzen duela ikusiko du, izan ere, umearentzat, oso garrantzitsua da onartua sentitzea eta irakasleak ulertzen duela jakitea.


Honek, bere etorkizuna bideratuko du.

www.ttm-espana.com









No hay comentarios: