jueves, 27 de noviembre de 2008


ESKOLAN NOLA JOKATU








Galderei erantzunez eta klasean altuan irakurriz.


Klasean galderak egiten dituen bitartean, toteltzen duen ikasleari lagun diezaioke, taldean integratu arte, eskua altzatzen duenean bakarrik galdetuz, hitz gutxitan erantzun ditzakeen galderak eginez.



Lehenengo ume totelak erantzutea tentsioa eta kezka saihesteko. Beste ikasleei erantzuteko beharrezko duten denbora erabil dezaketela esatea.



Irakurtzerakoan kideen aurrean deseroso sentitzen bada bakarka deseroso sentitzen den galdetu eta berarekin batera lan egiteko modua adostu, bi pertsonen artean irakurriz (klase guztia) edo nahi duenean eskua altzatzea.





BESTE KIDEEN ISEKA ETA TXISTEEI NOLA AURRE EGIN



Hori arazo larria da ume totelentzat eta hori dela eta horrelako egoera batean nola jokatu jakitea beharrezkoa da, izan ere, egoera honek min handia eta tristura sortzen ditu.



Isekak eta burlak izugarriak izan daitezke ume hauengan bere autoestimua jaitsiaraziz, eskolako errendimendua jaitsiz, baztertuak izanez, deprimituz eta bakarrik sentituz. Guzti honek heldutasunean lagun diezaiekete.



Ondorio horiek hain latzak dira, umeek hizkuntzaren aurka borroka egin arte. Beraz, gehiago totelduko dute euren lotsa hasiz eta toteltzea galarazi nahi izatea.



Irakasleak esperientziak eta isekatuak izatean nola sentitzen diren azaltzeko aukera eman behar die ikasleei. Erresetuari eta ulertzeari buruz hitz egin behar zaie. Arazo ezberdinei buruzko ariketak proposatu behar dizkiete, horien artean, hitz-moteltasuna,edo irakaspen duten ipuinak irakurtzea. Kideen batek isekatzen jarraitzen badu, gurasoei deitu eta hitz-moteltasuna umeentzat problema serioa dela eta burlak kalte larriak eragin diezazkietela azaldu behar zaie. Ez dira zigortu behar, izan ere, horrek ez du ezer konponduko. Erratuta daudela ikusarazi behar zaie eta beste era batera jokatuz lagun dezaketela azaldu.

http://www.ttm-espana.com/

No hay comentarios: